Halaman

Sabtu, 23 Mac 2013

Petua untuk mengelakkan ikan keli meletup ketika menggoreng



Assalamualaikum.. Nak share satu tip dengan korang.. Ramai tak kat sini yang suka makan ikan keli?? Aku tak berapa minat sangat.. Tapi dalam famili aku, ramai la yang suka makan.. Cuma mak dengan aku je yang tak makan sangat.. Biasanya, kalo nak goreng ikan keli nie, mesti meletup-letup kan?? Agak bahaya gak la kalo time nak goreng tu, asyik meletup je.. 


Petuanye adalah, korang kena letak tepung sebelum nak goreng.. Selalu nye, lepas dah letak garam dan serbuk kunyit, mesti korang akan terus goreng kan?? Lepas dah letak garam dan serbuk kunyit tu, korang letak la tepung.. Letak banyak2 pun boleh.. Tak kisah la tepung gandum ke, tepung beras ke.. Selalunya mak aku letak tepung gandum la.. Alhamdulillah, ok sedikit.. Dah tak meletup sangat kalo nak dibanding dengan tak letak tepung..


Cara nie aku dapat dari majalah Saji kalo tak silap.. Cuba la ye.. Insya Allah, kurang sikit meletup nye =)


P/S: Sharing is caring =)



Tiada ulasan: