Halaman

Selasa, 23 Oktober 2012

Insya Allah jodoh akan datang =)







Ku menunggu =)




Assalamualaikum.. Tadi baru je stalker blog Yuyu nie.. Aku baru je jadi follower dia.. Ramai yang dah lama jadi follower dia, aku baru je nak ikut gak jadi follower.. Hehe.. Agak ketinggalan kereta api betul aku nie.. Aku tertarik sebenarnye dengan topik yang Yuyu post kat blog.. Pasal tips untuk mendapat pasangan yang kekal http://kupukupukecik.blogspot.com/2011/04/tips-untuk-mendapat-pasangan-yang-kekal.html#.UIZMW2_A_Bk


Semua yang dia bagitau, aku rasa semua nye betul, benar lagi bernas =).. So, aku pun berazam untuk mengikut tips adik Yuyu yang comel nie.. Tak salah kita berubah untuk kebaikan.. Keyword untuk dapat jodoh yang baik adalah berubah ke arah kebaikan.. Mendekatkan diri kita kepada Allah.. Mengenai nawaitu kita, kena la betul sebenarnye.. Nawaitu kita kadang2 negatif dari awal2 perkenalan, macam mana nak kekal ke alam perkahwinan kan?? Kena ubah nawaitu kita.. Apa-apa pun, Allah S.W.T paling penting dalam segala urusan =) Mohon la supaya dapat jodoh yang baik..


Lagi satu, kita berbuat baik kepada kedua ibu bapa.. Dengar nasihat dan pandangan diaorang.. Aku pun bukan anak yang baik sebenarnye.. So, lepas nie insya allah, aku akan berubah menjadi anak dan hamba Allah yang lebih baik daripada sekarang.. 


Selain ibu bapa, buat baik kat orang lain gak.. Kalo boleh, jangan sakiti hati sesiapa pun.. Agak susah sebenarnye untuk kita tak sakiti hati orang lain.. Yela, kadang2 kita tak sedar ape yang kita dah cakap tu sebenarnye buat orang lain terasa.. Kepada sesiapa yang mengenali aku (ade ke??), kalo aku ade buat salah dan silap, buat korang terasa (yela, mulut aku nie jenis tak de insurans), aku mohon ampun dan maaf ek.. "Peace, no war" (tiba2 lak mereng, cian.. Hehe)



P/S: Post nie hanya pendapat peribadi aku semata-mata =)



Tiada ulasan: